Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nowe trolejbusy bateryjne Škody dla Ostrawy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
26-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Skoda

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Nowe trolejbusy bateryjne Škody dla Ostrawy
wiz. Skoda
Dopravní podnik Ostrava (DPO) i Škoda Group podpisały umowę ramową na dostawę do 16 nowych trolejbusów bateryjnych Škoda 26Tr. W ramach podstawowego zamówienia przewidziano 14 pojazdów, a dwa kolejne objęto opcją. Pierwsze trolejbusy zostaną dostarczone w 2027 roku. Łączna wartość kontraktu przekracza 268 mln koron czeskich.

Nowe trolejbusy, z nowoczesnym nadwoziem, będą dwuosiowe, całkowicie niskopodłogowe i klimatyzowane. Zostaną wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej i sprzedaży biletów. Dla bezpieczeństwa pasażerów i kierowców pojazdy otrzymają system kamer. Dzięki zastosowaniu baterii trakcyjnych trolejbusy będą mogły pokonywać odcinki bez sieci trakcyjnej o długości co najmniej 15 kilometrów. Pozwoli to obsługiwać trasy pozbawione trakcji, ograniczyć utrudnienia dla pasażerów podczas objazdów i remontów oraz rozszerzyć zasięg linii na nowe dzielnice miasta – wszystko przy zerowej emisji spalin.

Trolejbusy w Ostrawie – jedna z najważniejszych sieci w Czechach

DPO eksploatuje obecnie 75 trolejbusów, z czego 58 to pojazdy marki Škoda (23× 26Tr, 17× 27Tr, 18× 36Tr). Nowa dostawa uzupełni istniejącą flotę i przyczyni się do jej ujednolicenia oraz ułatwienia obsługi technicznej. Sieć trolejbusowa w Ostrawie obejmuje 12 linii w regularnej eksploatacji – dziewięć dziennych (101–109) i trzy nocne (111–113). Obsługuje kluczowe węzły przesiadkowe, w tym Dworzec Główny, Most Miloša Sýkory i terminal Hranečník.

– Ostrawa od lat należy do najbardziej nowoczesnych miast w dziedzinie transportu publicznego i bardzo cenimy sobie kontynuację naszej współpracy. Nowe trolejbusy 26Tr z napędem bateryjnym przyniosą większą elastyczność, komfort i efektywność eksploatacyjną – zarówno dla operatora, jak i dla pasażerów – wyjaśnia Karel Majer, prezes zarządu Škoda Electric w ramach Grupy Škoda.

– Zaletą tych pojazdów jest możliwość obsługi ulic pozbawionych trakcji, przy zachowaniu w pełni elektrycznego, a więc cichego i bezemisyjnego napędu. Poza siecią trolejbusową pojazd przełącza się na zasilanie bateryjne i działa jak autobus elektryczny – mówi Daniel Morys, prezes i dyrektor generalny DPO, i dodaje:

– Nowe trolejbusy będą wyposażone w klimatyzację w całym pojeździe oraz system kamer, w tym kamerę kolizyjną. Dzięki temu chcemy zapewnić maksymalny komfort i bezpieczeństwo pasażerom.

Podstawowe parametry techniczne i wyposażenie trolejbusu Škoda 26Tr (dla Ostrawy) przedstawiają się następująco:

  • Długość: 12 metrów,
  • Podłoga: całkowicie niskopodłogowa, zapewniająca dostęp bez barier; dwa miejsca do przewozu wózków dziecięcych lub inwalidzkich,
  • Napęd: elektryczny trolejbus z bateriami trakcyjnymi (zasięg min. 15 km bez sieci trakcyjnej),
  • Komfort i bezpieczeństwo: pełna klimatyzacja, nowoczesny system informacji i sprzedaży biletów, kamery monitoringu.

Ekspansja Škody na rynku trolejbusowym w Czechach i za granicą

W ostatnich miesiącach Grupa Škoda znacząco wzmocniła swoją działalność w zakresie dostaw trolejbusów, potwierdzając wiodącą pozycję na europejskim rynku transportu bezemisyjnego. Podpisała m.in. umowę ramową na dostawę do 20 trolejbusów 32Tr dla Jihlavy, z czego 14 będzie wyposażonych w baterie trakcyjne. Do Chomutova i Jirkova trafi do 8 przegubowych trolejbusów 33Tr z napędem bateryjnym. Niedawno podpisano też kontrakty na dostawę do 31 trolejbusów 32Tr i 33Tr dla Hradca Králové oraz umowę ramową dla miasta Zlín na maksymalnie 60 pojazdów. Jednocześnie Škoda aktywnie uczestniczy w przetargach w innych miastach Czech.

Ważnym sukcesem na arenie międzynarodowej są kontrakty na dostawę 52 trolejbusów dla niemieckiego Esslingen oraz 40 trolejbusów dla stolicy Estonii – Tallinna. Wszystkie te zamówienia potwierdzają zaufanie krajowych i zagranicznych operatorów do jakości i niezawodności produktów z Pilzna.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław. Pierwsza Škoda 19T z systemem antykolizyjnym

Komunikacja

Wrocław. Pierwsza Škoda 19T z systemem antykolizyjnym

Daniel Siwak 22 października 2025

Škoda wchodzi na polski rynek i chce współpracować

Mobilność

Škoda wchodzi na polski rynek i chce współpracować

Łukasz Malinowski 14 października 2025

Škoda prezentuje pociąg metra dla Sofii

Przestrzeń

Škoda prezentuje pociąg metra dla Sofii

Przemysław Farsewicz 04 października 2025

Timisoara z pierwszym trolejbusem od Bozankaya

Komunikacja

Timisoara z pierwszym trolejbusem od Bozankaya

Przemysław Farsewicz 11 września 2025

Nowe tramwaje Škody już wożą pasażerów w Cottbus

Komunikacja

Nowe tramwaje Škody już wożą pasażerów w Cottbus

Paulina Piziorska 25 sierpnia 2025

Zobacz również:

Wrocław. Pierwsza Škoda 19T z systemem antykolizyjnym

Komunikacja

Wrocław. Pierwsza Škoda 19T z systemem antykolizyjnym

Daniel Siwak 22 października 2025

Škoda wchodzi na polski rynek i chce współpracować

Mobilność

Škoda wchodzi na polski rynek i chce współpracować

Łukasz Malinowski 14 października 2025

Škoda prezentuje pociąg metra dla Sofii

Przestrzeń

Škoda prezentuje pociąg metra dla Sofii

Przemysław Farsewicz 04 października 2025

Timisoara z pierwszym trolejbusem od Bozankaya

Komunikacja

Timisoara z pierwszym trolejbusem od Bozankaya

Przemysław Farsewicz 11 września 2025

Nowe tramwaje Škody już wożą pasażerów w Cottbus

Komunikacja

Nowe tramwaje Škody już wożą pasażerów w Cottbus

Paulina Piziorska 25 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij